AC Cosmetics wil Selena-superfans nog steeds de collectie geven waar ze op hebben gewacht, zelfs in onzekere tijden.
Per WWD heeft het cosmeticabedrijf bevestigd dat het merk, zelfs te midden van de aanhoudende coronaviruscrisis die de wereld treft, vooruitgang boekt met de release op 21 april van zijn tweede collectie ter ere van wijlen Tejano-superster Selena Quintanilla. MAC lanceerde zijn originele serie op Selena geïnspireerde producten – die onmiddellijk uitverkocht waren bij de eerste release – in 2016 nadat een door fans geïnitieerde online petitie de creatie van de collectie inspireerde. Selena’s zus, Suzette Quintanilla, werkte samen met MAC voor beide collecties om ervoor te zorgen dat de geselecteerde tinten en het productontwerp de erfenis van haar zus authentiek weerspiegelen.
“We moesten onze plannen aanpassen en alle [evenementen] die we hadden gepland uitstellen. Het enige waar we rekening mee moeten houden, is dat we niet weten wanneer onze fysieke winkels weer open gaan”, aldus MAC’s senior vice president global communications, Diederik Koenders, over de beslissing om door te gaan met de release. “We zullen respectvol zijn en rekening houden met de situatie die zich voordoet, maar we willen niet de opwinding en de vreugde wegnemen die we hebben gekregen van alle Selena-fans die enthousiast zijn over deze samenwerking.”
De aankomende collectie – getiteld de Selena La Reina – is geïnspireerd op de kenmerkende glinsterende bustiers met lovertjes die Selena droeg in meerdere iteraties tijdens optredens gedurende haar hele carrière. De samengestelde cosmetica-selectie omvat vier tinten lippenstift ($ 20 per stuk), drie tinten lipgloss ($ 19 per stuk), twee lippotloden ($ 19,50 per stuk), drie matte lipkleuren (elk $ 23), een oogschaduwpalet met acht pannen ($ 35 ), een markeerstift ($ 37) en een make-uptas ($ 35).